Convegno the varieties of dreaming | 07 – 08 Nov 2014

from 07 – 08, November 2014 in Rome, Italy

Visita il sito ufficiale

Brochure in inglese

I would like to thank the Italian and foreign speakers at the conference, complimenting the commitment, quality and vibrancy with which they participated. I wish you all good luck in your work and look forward to an upcoming scientific meeting opportunity.

L. Kluzova Kracmarova, Czech Republic – JM Corbett, USA – P. Ruby, France – M. Holda and B. Szmigielska, Poland – P. Clement, Italy – D. Skrzypinska, Poland – M. Słodka, Poland – Prof. Bruno Bara, Italy – M. Solinas, Italy – U. Barcaro, Italy – M. Dini, Canada – LS Milne, England – M. Schredl, Germany – A. Bengtsson, Norway – M.P Jenkins, USA – Dr. Jennifer M. Windt , Germany.

The event took place in the most desirable way, with the careful and brilliant participation of all speakers and audience. We are particularly pleased with the presentations by students and faculty of IRPPI, who worked actively towards the success of this important conference. In particular, we thank Nicola Zippel, Giuseppe Tropeano, Riccardo de Sanctis, Francesco Peverini, Carlo Blundo, Cristina Bottoni, Stefano Martellotti, Fulvia Adriano, Maria Grazia Capillo, Alina Paoletti, Maria Assunta Pugliese, Valentina Bolle, Giuseppe Centra, and we hope to organize other initiatives in which several other students and alumni, who also attended and enjoyed every moment of the event, can challenge themselves. A thank you also goes to the professors who attended the conference stages: Alessia Carleschi Pierluigi Scarciglia Maurizio Andreola, Valentina Battisti, Bernardino Foresi, Tiziana Liverani, Renato Menichincheri, Piero Sistopaoli, Marco Sparvoli. Thank You for the presence and valuable comments of prof. Luigi Aversa, a renowned psychotherapist and friend. A special mention to Sira Lanzi, accurate and tireless interpreter and Maria Emanuela Bezzi, secretary and organizer of the administrative aspects of the convention.

Ringrazio gli intervenuti stranieri e italiani al convegno, complimentandomi per l’impegno, la qualità e la vivacità con la quale hanno partecipato. A tutti auguro buon lavoro e auspico una prossima occasione di incontro scientifico.

L. Kluzova Kracmarova, Czech Republic – J. M. Corbett, USA – P. Ruby, France – M. Holda and B. Szmigielska, Poland – P. Clemente, Italy – D. Skrzypinska, Poland – M. Słodka, Poland – Prof. Bruno Bara, Italy – M. Solinas, Italy – U. Barcaro, Italy – M. Dini, Canada – L. S. Milne, England – M. Schredl, Germany – A. Bengtsson, Norway – M. P. Jenkins,USA – Dr. Jennifer M. Windt, Germany.

La manifestazione si è svolta nel modo più auspicabile, con l’attenta e brillante partecipazione di tutti, relatori e pubblico. Siamo particolarmente soddisfatti per i lavori presentati da allievi e docenti IRPPI, i quali hanno collaborato attivamente per la riuscita di questo importante convegno. In particolare, ringraziamo Nicola Zippel, Giuseppe Tropeano, Riccardo de Sanctis, Francesco Peverini, Carlo Blundo, Cristina Bottoni, Stefano Martellotti, Fulvia Adriano, Maria Grazia Capillo, Alina Paoletti, Maria Assunta Pugliese, Valentina Bolle, Giuseppe Centra, e speriamo di organizzare altre iniziative nelle quali cimentare anche gli altri numerosi allievi ed ex allievi che hanno assistito e apprezzato tutti i momenti della manifestazione. Un ringraziamento per essere intervenuti va anche ai docenti che hanno presenziato alle fasi del convegno: Alessia Carleschi, Pierluigi Scarciglia, Maurizio Andreola, Valentina Battisti, Bernardino Foresi, Tiziana Liverani, Renato Menichincheri, Piero Sistopaoli, Marco Sparvoli. Un grazie per la presenza e i preziosi commenti al prof. Luigi Aversa, illustre psicoterapeuta e amico. Una menzione particolare a Sira Lanzi, interprete accurata e instancabile e a Maria Emanuela Bezzi, segretaria e organizzatrice impeccabile della parte amministrativa del convegno.